03 August 2011

Kisah hari ke-2 puasa...

Semalam aku mc coz si Adam tak sihat....batuk + selseme...wah, si anak tak sihat tp mama dier yang mc, aci tak?? hahaha....

So, melepak lah kat umah dengan si Adam tu...kecian gak kat dier asyik koh koh koh (batuk) jer...
Sambil2 tu plan lah menu apa tuk berbuka nanti kan..

Pk punya pk ayam masak lemak cili api yang terlintas dipikiran nie...arr ayam masak lemak cili api kali nie aku curik resepi dari che mat kiter tu..DAPUR TANPA SEMPADAN... halal yer cik mat hehehe..
Menu sampingan aku msak sambal bilis skit n ikan cencaru goreng..Sambal bilis nie leh dikatakan menu yang selalu singgah dalam kuali aku coz en hubby suker..so, selalu jgak lah aku masak...air soya n kueh mueh en hubby yang tolong belikan...

Selepas n hubby balik kerja giliran dier lak jaga si Adam...so, aku pun masuk dapur tung tang tung tang masak...(sory pic menu lupa nk snap)
Siap masak lauk semua aku pun lepak-lepak kat depan tv jap sementara tunggu waktu berbuka...

Tinggal 15 minit lagi sebelum waktu berbuka aku hidang lah lauk pauk atas meja...Semua dah terhidang tinggal nak cedok nasik je dalam pinggang...Pinggang semua dah ambik, senduk nasik pun dah pegang tetiba tgak-tgak periuk nasik kosong...ngok ngek sungguh lah rupa-rupanya aku lupa masak nasik huhuhu...

Time tu azan dah berkumandang dah dkat msjid depan umah aku tu...sob sob sob kami pun berbuka dengan air n kueh dulu...tunggu 15 minit baru nasik masak...haha nasik baik en hubby tak komplein apa-apa...)

2 Sergah Fazita:

mysha said...

aduyaiii, mcM mn leh lupE maSAK nC nih... hehehhe haRu beTol..

sY klo naK masAK apa2 pUn meSTi mAsak nc dulu...taKut jaDi mcM keS nih lew.. terlupa hehehe

aRi nih jGn lupa taw

~Bila Diary Berbicara~ said...

mysha

tu lah psal..tak thu lah..kalu hri2 biasa msak nsi dlu tp smlam msk awal sgat...so msak lauk dulu lah ..

insyaallah hri nie msak nasi dulu hekhekhek...

 

Copyright © 2013 Reserved to fazita ismail
Design by kina