16 August 2011

Persiapan Raya Ktorang...

Salam uolls..

Hari ni dah genap 16 hari kiter berpuasa yer..lagi 14 hari or 2 minggu lg kiter nk beraya..Wahh senoroknya..tak sabar rasanya nak beraya tahun nie hehe..Yelah tahun nie tahun pertama ktorang beraya dengan si kecik Adam Ar-Rayyan...

Eh korang semua raya kat mana or belah mana tahun nie erk...Raya kali nie semestinya aku raya kat negeri tumpah darahku, negeri kebanggaanku...TERENGGANU DARUL IMAN...Aih, tahun lepas pun raya belah aku kat Terengganu, tahun nie kat Terengganu lagi...Lohh, bila lak giliran beraya belah incik hubby...hehe nak wak camno..incik hubby orang KL..Ktorang pun menetap kat KL..So, discuss punyer discuss ktorang sepakat balik kg Terengganu...Aku?? Seronok ler..Apa tak seronoknya leh balik kg aku kn...heh heh heh...Tengkiu a lot incik hubby yer..Seminggu raya kat Terengganu baru ktorang balik KL...lepas tue baru raya dengan family incik hubby lak hehe..

Persiapan raya korang camaner lak yer...Aku dah siap dah kira-kira dalam 50%..Untuk persiapan kelengkapan raya kali nie aku lebih kan skit tuk si kecik..Maklumlah pertama kali sambut raya dengan si kecik kan..

Jom nengok2 persiapan ktorg..
............................................................................................................

Adam :-
  • Baju melayu teluk belanga dah siap jahit..Baju nie anak buah aku yang jahitkan..Colour sedondong dengan aku n incik hubby...
  • Songkok raya?? Ohhh si Adam kecik lagi, so tak perlulah songkok yer..
  • Baju lain-lain dah ada tiga pasang..Baju-baju nie aku beli online jer..Jenis roper/jumper..Aku suka Adam pakai baju jenis nie..Nampak sweeet sangat-sangat..
  • Untuk kasut aku tak sedia kan..Yelah, Adam kecik lagi, so aku belikan stokin yang sedondong dengan baju-baju romper/jumper tue..
  • Aku tengah berkira-kira nak belikan 3 helai lagi baju tuk si Adam nie..Tapi yang 3 helai nie bukan lagi jenis romper/jumper lah..Untuk baju nie kemungkinan aku akan cari kat JJ Wangsa Maju..Umm maybe hujung minggu nie lah..
  • Yang lain-lain tu dengar2 pak cik n makcik si kecik nie mahu sponsor..So, tunggu jelah...)
Aku :-
  • Sepasang baju kurung pahang warna sedondong dengan Adam n incik hubby dah siap jahit dah...Tudung tuk baju nie aku belum beli lagi...Umm tengah pikir-pikir lagi nie nak pakai tudung jenis apa ek..?
  • Tahun nie aku sediakan 3 persalinan baju erkk bunyi cam pengantin lah plak....Dua kurung pahang, n satu lagi kurung moden..Yang kurung moden dah siap n tinggal satu lagi jelah yer belum siap di jahit..
  • Tudung tuk dua helai lagi baju nie pun aku belum lagi..Ummm
  • Kasut raya dah ada..Tahun nie aku pakai satu kasut jer..
Incik hubby :-
  • Untuk incik hubby, sepasang baju melayu cekak musang..Warna mesti lah sedondong jugak kan...hehehe..Baju nie pun dah siap dijahit...
  • Songkok raya belum beli lagi..Songkok tahun lepas masih ada n elok lagi tapi incik hubby mintak songkok baru daaa...
  • Sehelai jeans..Incik hubby dah beli dah...
  • Untuk t-shirt, incik hubby mahu 3 pasang t-shirt baru..T-shirt jenis berkolar tau...Incik hubby aku nie tak suka pakai t-shirt yang tak berkolar...Dua helai dah beli tinggal satu helai je lagi..Tiga helai tu macam banyak kan..Tapi tak kisah lah coz t-shirt bila-bila masa bleh pakai kan..
  • Untuk kasut raya incik hubby tak mooooo..Katanya kasut dak berlambak..Ok jugak lah kan..Jimatttt...So, incik hubby mintak capal je satu tuk padankan dengan baju melayu..Yang nie pun tak beli lagi..Ummm nak cari kat mana ek..??
Lain2 :-
  • Untuk rumah aku tak tukar apa-apa tahun nie..Langsir n sofa pun still elok lagi...So, tak payah buang duit lah yer..
  • Kueh raya beli jer...Aku beli 2 3 jenis jer..Aku kan raya kat kg...So, bahagian kueh adik n kakak aku dah buatkan..heh heh jimatttt...Aku mag tak buat kueh lagsung pun...Tak der masa + terlebih penyakit M...
  • N last sekali duit raya untuk kanak-kanak rebina daaa....pun blum tukar lagi nie...

Itu aje tuk persiapan raya famly aku tahun nie..

Heh heh heh korang camaner lak yer...ce citer ce citer...^_^

4 Sergah Fazita:

sHeeMa DeaN said...

warghh dah siap semuanyaaa.. best.. bestt..

~Bila Fazitaismail Berbicara~ said...

sHeeMa

tu lah psal..gelojoh tul kn hehe

Malek Ku said...

ppeh.....beraya sakanlah ye dok

dylla fadzil 小草莓 said...

selamat hari raya in advance akak :)

 

Copyright © 2013 Reserved to fazita ismail
Design by kina