18 October 2011

Pemandu yang bangganggggg!!!!

Bodohh n banggangggggggggg punyer manusia....sakit hati betul aku...tersentap aku tgak berita sal nie...ada ke patut kanak2 yang terkedek-kedek baru pandai berjalan di langgarnya macam anak kucing...Geram betul aku...memangggggggggggg aku tak paus hati...Anak kucing sekalipun tak sanggup aku nak langgar n pijak2 macam tu...Mengalir air mata aku tgak tau...
Tak nampak ker budak tu berjalan terkedek-kedek...Hancur kaki budak tu tau...Orang ramai yang lalu lalang tak nampak ker buat-buat tak nampak..??..Pemandu lain pun sama jugak, main langgar jer...Cuba lah prihatin skett!!! Ya Allah......




17 October 2011

Enam Bulan Sudahhh....

Salam semua...

Hari nie si kecilku Adam Ar-Rayyan genap 6 bulan sudahhhh....
Wahhhh pejam celik pejam celik dah 6 bulan dah
permata hatiku nie...
Rasa sekejap jer masa berlalu...
Syukur alhamdulillah kepada mu ya Allah kerana mengurniakan anugerah yang tak ternilai ini kepada ku...
Insyallah...Akan ku jaga dan didik permata ini dengan sebaik-baiknya...^_^

 

Haiiii...nama saya Adam Ar-Rayyan...hehehe


Santekkk tak pmpers adam...hehe


Adam bersama-sama hadiah terbaru dari papa...^_^


12 October 2011

Prend 4 Ever...

Part 1....

Salam....

Tetiba lak terasa nak citer sal geng2 n kawan2 yang aku ada...Korang ada kawan-kawan takk..?? Yelah kiter hidup kat dunia nie wajib ada kawan kann...Ke ada jugak dikalangan korang semua yang tak ada kawannnnn..??? Kalu sesaper yang tak der kawan sila angkat tangan...!! ha ha ha...Semua ada kawan-kawan kannnn...Tak kira lah kawan-kawan masa sekolah ker...kawan-kawan kat tempat kerja ker...Janji yaag bertitle 'KAWAN or SAHABAT'...ok sambung2...

Masa kecik2 dan sekolah rendah aku ada 2 orang kawan baik...Kalu nak kira memang ramai kawan yang lain tapi 2 org nie  kira baik n kacippp sangat-sangattt...Masa kecik-kecik ktorg selalu main pondok-pondok, main pekong (baling) tin , tarik upih pinang, main lompat tali, main 'dekcot', kalu musim hujan lak mandi parit (mandi alor), laga ikan dan bermacam-macam bagai....


credit to google

Balik jer dari sekolah ktorg pun terus dengan aktiviti yang ktorg rancang...Masa kat sekolah lagi ktorg semua dah plan awal2 apa aktiviti petang nanti..hahahaha So, balik jer dari sekolah terus dengan aktiviti ktorng...Kadang-kadang ktorg makan nasi sama2 or makan berpakat...Ktorg bawak nasi dan lauk masing2 dari rumah dan makan atas 'gerer'(parkin) dan  bertukar-tukar lauk...Rumah ktorg dekat jer antara satu sama lain dan sesama kampung jer...So senang lah skit nak berjumpa tu...Kadang-kadang pernah jugak aku kena rembattt dengan mak sebab asyik dengan kawan2...Yelah, balik jer dari sekolah terus dengan aktiviti main2, mana tak marahnya mak aku tue...hahaha...

Kecik-kecik dulu aku nie agak nakal, ganah dan agak degil jugak lah...Pernah satu hari tue balik jer dari sekolah mak aku tak kasi kuar rumah...Dia tak kasi aku kuar main dengan kawan2...Tapi aku berkobar2 nak kuar jugak nih sebab dah plan baikkk dengan geng2 nie...So apalagi aku masuk bilik terjun kot tingkap hahahahaha....Tolol tul aku dulu2 kannn...Aku ada jugak kawan dengan budak laki-laki...Lepah tu gaduh siap bertumbuk-tumbuk lagi ha ha ha....Ktorg siap main laga ikan lagi...Kalu musim hujan aku n the geng g parit (alor) tangkap ikan dan main laga-laga...Tengok ikan saper yang lebih power...Kalu tak puah ati terus gaduh  ha ha ha....


credit to google....

Tapi aku pun macam budak2 lain jugak...walaupun sibokk bermain tapi aku tetap mengaji dan buat kerja sekolah...Aku mengaji waktu malam lepah magrib dan tok guru ngaji aku ialah mak aku sendiri...Aku dengan adik beradik semua mengaji dengan mak aku...Penah jugak lah aku kena cubit n piat telinga dengan guru ngaji aku tue huhu...dan untuk pengetahuan semua, mak aku garanggggg sesangat-sangat tau kalu time ngaji dan belajar....hehehe Kenangan zaman kecik2 tersangat-sangat lah sonokkk....masa tu asyik sibooook main jer manjang...Tak pk apa-apa pun melainkan main main main....hehe...


Kenangan bersama kawan kacip masa majlis kahwin aku...yang sebelah kiri yang pakai cermin mata tue nama Siti Khadijah n aku panggil t-joh jer...
Yang sebelah kanan tu nama Siti Mariam n aku panggil mek yam jer hahaha...kanak-kanak rebina dua orang tu lak anak si mek yam...Sekarang semua dah jadi mak budak dah semua huhuhu.... 




Sambung.....^_^

08 October 2011

Bayi diliwat bapa sendiri



Salam Semua...

Pagi-pagi lagi aku dah hot dengan satu berita nie kat Harian Metro...Ada ke patut meliwat darah daging sendiri..
Manusia ke binatang jenis ni..?? Dah lah umur baby tu baru 23 hari..Apa jenis manusia nie..?????
Tak ada perasaan langsung ker manusia ni..?? Tak kesian ker bila mendengar tangisan baby tu..??
Betapa terseksanya baby tu menanggung kesakitan...Kononnya bengang dengan isteri coz tak layan kehendak batin dia, diliwatnya anak sendiri...
Apa punya bodoh dan bangannya dia nie, isteri ko tu baru bersalin, masih dalam pantang lagi, nak layan nafsu binatang ko camaner...Lpas tu lak ko bantai anak sendiri...
Nasib baik baby tu lelaki, kalau perempuan camaner lak agaknya...mesti teruk lagi dikerjakan oleh bapak yang bodoh nie...Insaflah wahai manusia....


 

Copyright © 2013 Reserved to fazita ismail
Design by kina