12 October 2011

Prend 4 Ever...

Part 1....

Salam....

Tetiba lak terasa nak citer sal geng2 n kawan2 yang aku ada...Korang ada kawan-kawan takk..?? Yelah kiter hidup kat dunia nie wajib ada kawan kann...Ke ada jugak dikalangan korang semua yang tak ada kawannnnn..??? Kalu sesaper yang tak der kawan sila angkat tangan...!! ha ha ha...Semua ada kawan-kawan kannnn...Tak kira lah kawan-kawan masa sekolah ker...kawan-kawan kat tempat kerja ker...Janji yaag bertitle 'KAWAN or SAHABAT'...ok sambung2...

Masa kecik2 dan sekolah rendah aku ada 2 orang kawan baik...Kalu nak kira memang ramai kawan yang lain tapi 2 org nie  kira baik n kacippp sangat-sangattt...Masa kecik-kecik ktorg selalu main pondok-pondok, main pekong (baling) tin , tarik upih pinang, main lompat tali, main 'dekcot', kalu musim hujan lak mandi parit (mandi alor), laga ikan dan bermacam-macam bagai....


credit to google

Balik jer dari sekolah ktorg pun terus dengan aktiviti yang ktorg rancang...Masa kat sekolah lagi ktorg semua dah plan awal2 apa aktiviti petang nanti..hahahaha So, balik jer dari sekolah terus dengan aktiviti ktorng...Kadang-kadang ktorg makan nasi sama2 or makan berpakat...Ktorg bawak nasi dan lauk masing2 dari rumah dan makan atas 'gerer'(parkin) dan  bertukar-tukar lauk...Rumah ktorg dekat jer antara satu sama lain dan sesama kampung jer...So senang lah skit nak berjumpa tu...Kadang-kadang pernah jugak aku kena rembattt dengan mak sebab asyik dengan kawan2...Yelah, balik jer dari sekolah terus dengan aktiviti main2, mana tak marahnya mak aku tue...hahaha...

Kecik-kecik dulu aku nie agak nakal, ganah dan agak degil jugak lah...Pernah satu hari tue balik jer dari sekolah mak aku tak kasi kuar rumah...Dia tak kasi aku kuar main dengan kawan2...Tapi aku berkobar2 nak kuar jugak nih sebab dah plan baikkk dengan geng2 nie...So apalagi aku masuk bilik terjun kot tingkap hahahahaha....Tolol tul aku dulu2 kannn...Aku ada jugak kawan dengan budak laki-laki...Lepah tu gaduh siap bertumbuk-tumbuk lagi ha ha ha....Ktorg siap main laga ikan lagi...Kalu musim hujan aku n the geng g parit (alor) tangkap ikan dan main laga-laga...Tengok ikan saper yang lebih power...Kalu tak puah ati terus gaduh  ha ha ha....


credit to google....

Tapi aku pun macam budak2 lain jugak...walaupun sibokk bermain tapi aku tetap mengaji dan buat kerja sekolah...Aku mengaji waktu malam lepah magrib dan tok guru ngaji aku ialah mak aku sendiri...Aku dengan adik beradik semua mengaji dengan mak aku...Penah jugak lah aku kena cubit n piat telinga dengan guru ngaji aku tue huhu...dan untuk pengetahuan semua, mak aku garanggggg sesangat-sangat tau kalu time ngaji dan belajar....hehehe Kenangan zaman kecik2 tersangat-sangat lah sonokkk....masa tu asyik sibooook main jer manjang...Tak pk apa-apa pun melainkan main main main....hehe...


Kenangan bersama kawan kacip masa majlis kahwin aku...yang sebelah kiri yang pakai cermin mata tue nama Siti Khadijah n aku panggil t-joh jer...
Yang sebelah kanan tu nama Siti Mariam n aku panggil mek yam jer hahaha...kanak-kanak rebina dua orang tu lak anak si mek yam...Sekarang semua dah jadi mak budak dah semua huhuhu.... 




Sambung.....^_^

2 Sergah Fazita:

nick dot anis said...

rindu kat kawan2 lama pulak bile baca entry ni...ape pon da ramai yang da berumah tangga..pyh da nak hang out macam dolu2:-)

mysaRA said...

saNgAt2 nostalgia enTry nih hehehhee

bila jumpa masing2 mesTi tergelak2.. ada yG maintain, ada yang membesOR baGai johan hehehehe

 

Copyright © 2013 Reserved to fazita ismail
Design by kina