07 May 2012

...roti jala ala incik papa hehehehe...



Salam senin uolsss...apa macam semua hari nie...sihat2 kah anda semua..??
aku mood kelaut...sebab budak tecikku demam..dah hampir seminggu tapi tak jugak sembuh..
adoiiii fening2 lalat kepalaku coz asyik berjaga malam..asal malam jekk suhu badan dia naik mendadak..sabtu malam ktorg berkejar ke hospital GH..semalam lak pukul 2.30 pagi pegi klinik izham ambik ubat masuk bontot..kesudahannya pagi nie aq laki bini fening fening lalat tak cukup tido..sekali pikirkan anak rasa nak cuti tp memikirkan banyak benor kerja kat ladang opih nie terpaksa ler buat2 hati kering hantar anak kat baby sitter..apakan daya huhuhu...sory lah adam rayyan mama terpaksa kerja..


muka yang monyokk..huhu


weekend lepas tak kemananya ktorg..duk kat rumah sambil2 melayan si adam tu..walaupun demam tapi kemain lagik lasaknya..incik papa pulak buat permintaan nak makan roti jala..jenguk peti sejuk semua bahan2 ada cukup lengkap..maka pung pang ketung ketang lah aku kat dapur duk menebar roti jala..



bahan2nya untuk roti 4 cawan gandum, 1 biji telor, sedikit air dan sedikit pewarna kuning..
aq campurkan semua bahan2 dan blend sekaligus..senang kerja hehehehehehe...


nie lah hasilnya selepas di blend...biarkan selama 10 minit sebelum kita 
menebarkan roti canai jala ini..hihihi


bab2 menebarkan roti jala nie incik papa memang pakar..aq tukang bancuh jekk..habis berkecak dapur aq..biasa la orang lelaki buat kerja kannn...redo jelah...hehehe


sila abaikan jari jemari incik papa yang gebu tu yekk..ekekeke



dan ini lah hasilnya roti jala incik amrie..jemput2 semua yekk..hehehe..





1 Sergah Fazita:

lieyalatif said...

Risau anak demam ni kan... Lagi2 kalo suhu tu tinggi... Mmg x lari laa kat tgn pgg tuala basah kan....

Untungnye en laki pandai tebar roti jala.... Mmg cantik jadinye tuu... Tingin nak buat tp takut jala jarang2 nanti kikikiki

 

Copyright © 2013 Reserved to fazita ismail
Design by kina