30 July 2012

...gastrik datang lagi...




salam senin semua n selamat menjalani ibadah puasa yang ke-10..pagi nie ada yang fening2 lalat tak..?? muahahaha..aq pagi nie fening2 lg ler..masih mamai lagi nie..punckad merah ler hari nie..gastrik ku datang lagi..semalam dalam pukul 11 pagi dah terasa senak perut..tika tu kat pasar tengah beli barang basah..uduyaiiii..orang punya lah ramai tahap gaban kat pasar tu..tengah ralik pilih ayam ikan tu tetiba gastrik menyerang..adoiiii terus terduduk kat pasar tu..untuk menahan sakit tu aq bongkokkan sikit badan..berjalan mcm nenek kebayan lak kekdahnya..huhuhu lepas tu incik hubby pulak yang sambung pilih ayam ikan.. aq masuk berehat dalam kete dengan si adam..


credit ti pakcik google


balik jekk rumah incik hubby suruh berbuka tapi aku tahan jer..sayang lah plak..letak minyak ubat, urut2 perut sikit terus tertidur..lepas tidur rasa ok sikit..lepas jekk berbuka semalam sakit perut datang kembali..senak perut sampai terguling2..siap2 muntah2 lagi..lepas telan ubat tahan sakit terus tertidur..sungguh2 aq tidur sampai pagi td tak bersahur..incik hubby kejutkan suruh minum air pun aq tak layan..mengantuk yang amat..kesudahannya tak bersahut ler..hehe

hari nie tak tahu ler camaner..harap2 boleh ler bertahan..kekadang ok kekadang sampai kena berbuka..macam nie lah rutin aq setiap tahun kalau bulan ramadan..gastrik tak habis2..ubat gastrik pun penuh dalam peti nung..huhu






17 Sergah Fazita:

Aida78 said...

ala ciannya sahur kene makan banyak cikit n selalu minum susu panas...

lieyalatif said...

siannye ....dpt bayangkan seksa nak menahan sakit gastrik tu.....ishh lain kali tak yah tunggu2 tau...buke jek...kang jadi lain plak...sayang tu mmg sayang tapi kene pikir kesihatan diri jugak....nanti2leh ganti balik bile betul2 sihat......

hope pasni gastrik tu tak de laa menyerang lagi yeak....take care tau....

fazitaismail said...

aida..

susu?? uihhh sy nie jenis 'tak ngam' dgan susu..sejak dulu lg..haha

fazitaismail said...

lieya..

nak mengganti semula tu yg liatnya..haha selagi bleh bertahan kita tahan je..ekekeke

syiela said...

kesiannya.. dugaankan.. tak dapat nak bayangkan kesakitan tu...

moga sihat ye

*** nak bg petua pun tak tau :(

IntaNBerliaN said...

kalu gastrik dtg menyerang mmg xthn lah.. dulu sy gastrik sampai luka.. nsb dah ok..

fazitaismail said...

syiela..

hmm nak buat camno..sabor jelah hehe

fazitaismail said...

intan..

oyker..
betul ke gastrik nie kena sbb kita suka mkn benda masam..cntoh mangga ke..ntah ler..

Kesuma Angsana said...

siannyer,, samalah KA pown ade gastrik , but masa sahur tu makan sebiji pil gastrik b4 makan , dan pastikan makan at least 3 biji kurma insyallah sehinnga hari ini xde masalah berpuasa. Salam kenal n KA dah follow ye 140

fazitaismail said...

kesuma..

ok insyallah sahur nati nak mkn kurma lebih skit..hehe salam kenal jugak..)

Puan Fifiey said...

tahun lepas kak fieda cam ta jgak.. tapi mkn ubat omalon dan maxgell masa sahur ..alhamdulillahhh

Ann Ishak said...

jangan skip sahur tau, nanti melarat pulak. kalau sakit berterusan...malam ni pegi jumpa doc :)

wahida said...

alahai...siannya....kena mintak advise dari doc tu...

fazitaismail said...

Puan Fifiey..

yker kak fida..ubat omalon n maxgell tu ubat gastrik ke..hehe

fazitaismail said...

ann..

semalam jekk yg tak sahur..insyallah hehe

fazitaismail said...

wahida..

a'ar kak..dah jumpa dktor dah hehe..

IntaNBerliaN said...

sy pun xtau samada sbb sk mkn bnda msm or tak.. tp sy mmg sk mkn pun.. hihii

dulu sblm kawen fav tp skrg dah kureng ;-)

 

Copyright © 2013 Reserved to fazita ismail
Design by kina