02 July 2012

...kisah masakmasak!! hikhik...



alkisah main masak masak hari ahad tu..sabtu ahad kami lepak jekk kat rumah..
sabtu incik hubby terpaksa kerja..ahad tu melepekk jekk kat umah
sambil melayan ragam si adam rayyan tu..
jom jenguk2 menu apa yang kami makan ahad tu hikhik...



*

*

*

*

*

*

*

***


ayam masak lemak cili api..pewww terangkat ko sampai menjilat jari..
puiii puji diri sendiri..haruslerrr kannnn hahaha...




sotong goreng kunyit campur kacang panjang..uihhh memang peberet aq nie weyy!!
kalau beli sotong harus masak macam nie hikhikss...



haha yang nie paling terangkat..ikan terubuk masin nung jauh dari sarawak..
alkisahnya ikan nie my fil beli masa pegi sarawak tempoh hari..
memang sodap gilerr lah..makan pulak dengan nasi panas..
wallaweyyyy!! hahaha


korang nampak budu + ulam ulam tu..'diorg berdua' tu harussss ada dalam menu ku..
almaklum ler nak awet muda kann..harus ler telan daun kayu kayan kann haha..
sebenarnya aq nie memang hantu lah dengan ulam ulaman..
sebut jekk ulam apa semua aq bedal!! 
cicah pulak dengan budu atau sambal belacan..
uihhh memang laju jekk tambah nasi..muhahahaha...




ada yang pegi pesta flora kat putrajaya tak yekk!!
insyallah weekend nie ktorg ingat nak pegi sana lah..
korang lak apa citer..ce citer ce citer..hihihi ^_^







5 Sergah Fazita:

Puan Fifiey said...

teringat nasik ulam cikgu kat kb.. hik hik.. heaven ngan ulam ulam kampung.. ikan patin. ikan keli ayam goreng .. budu dan sirap selasih...

fazitaismail said...

Puan Fifiey..

a'ar lah..rindu sgat nak mkn kat nasi ulam ckgu tu..ikan singgang sedap btul..tp xthu bla bkesmptan pegi sana lg hehe...

Puan Fifiey said...

samalaaa.... waaaaaaa.. sedap nyaaaa...

sHeeMa DeaN said...

Perghhh pergggh.. menjejes air liurr...

Yaya Azura aka Naz Azra said...

baca je ayat ' ikan terubuk masin ' dah telan liur yaya..haih..pagi2 dh kecur liur,padahal baru breakfast nie..

 

Copyright © 2013 Reserved to fazita ismail
Design by kina