07 August 2012

...iftar sabtu n ahad lepas...




sabtu n ahad lepas kami berbuka kat luar..opsss!! bukan kat kedai yeak!!
tapiiiiii kat rumah mertua n rumah kakak ipar..
sabtu tu semua adik badik incik hubby berkumpul n berbuka kat rumah mertua..
macam2 menu ada..kembung perut kami dibuatnya..muahaha...


jom layannn menu iftar hari sabtu...

*

*

*

*

*

*

*

****


menu utama nasi ayam..ada jugak mee soto, colek buah, 
kerang rebus, kuih muih n buah-buahan..
kembung perut kami dibuatnya..



nie lak murtabak n roti canai..semuanya habis licin dibedal..muahahaha
walaupun banyak lauk n kuih muih tapi takde ler 
sampai membazir sebab semuanya licinnn ditelan hahaha..



lepas berbuka bayar zakat fitrah...
alhamdulillah semuanya dah settle..



owhhh tidak ketinggalan pujaan malayaku ini..pun nak berbuka jugak..
banyak jugak lah si kecik nie makan..
uihhhh berselera betul dak adam rayyan nie..hehe






................................................................................................................................


yang nie lak menu iftar hari ahad...


*

*

*

*

*

*

***


laksa johor by chef fazitaismail..hikhikhik..berlakikan orang johor kann..
harusss ler kena belajar masak laksa johor nie..
tapiii masih dalam proses belajar lagi..haha
gigih aq masak laksa nie n makan ramai2 kat  rumah kak ipar..hihi



laksa johor memang peberet aq laki bini..masa memula kahwin dulu 
pelik jugak tengok semua family mertua makan laksa dengan spagetti..
dalam hati sempat lagi duk mengomel-ngomel pasal laksa nie..
tak penah jumpa n tak penah makan pun..uihhh jakun tul aq kan time tu..
tapiii lepas jekk makan tu terusss jadi suka giler kat laksa johor nie..
gigih ler belajar dengan kak ipar..satu family mertua gelakkan aq tau..
muahahahahaha...






14 Sergah Fazita:

Aida78 said...

salam waaaa mcm2 ada menunya best2 belaka nampak yumeee.....

fazitaismail said...

Aida..

tu ler psal..hehe

wahida said...

meriah mkn ramai2 mcm ni...menu byk pun sure habis punya...

IntaNBerliaN said...

laksa johor ni best ek.. xpnh try lagi... :-)

pinky said...

laksa johor tu mggoda betul....nak try buat gak...

fazitaismail said...

wahida..

memang meriah..jrg2 sekali kan..hehe

fazitaismail said...

intan..

memang best..dgan rasa kari ikannya tu..perkk!! hikhik kena try ler tu..

fazitaismail said...

pinky..

try jgan tak try yek..hehe

lieyalatif said...

WAHHHH meriah2...meleleh aku tgk menu2 ko tau ....telan2 air liur tau heheeheheh....mcm2 ade...paling best buke ramai2....mmg syok menambah mkn kan....

wah adam...dah mcm adam nur kasih dah aunty tgk...siap berjubah lagi hah....kacak...kacak...auww!!!

fazitaismail said...

lieya..

oii!! telan2 air liur tak poser ke hahahaha...

erkk!! adam nur kasih lah sgat muhahahaha..

Kesuma Angsana said...

mmg meriah so x leh tgk lama2 hehehe

fazitaismail said...

kesuma..

haha nati batal pose..)

Rohani Hashim said...

hany suka sgt tgk budak pakai jubah ni eii geramnya...

Bang Dayat said...

wahhh banyak kali macam itu makanan,,
enak sepertinya ku lihat ini...

 

Copyright © 2013 Reserved to fazita ismail
Design by kina