11 September 2012

...Aidilfitri 2012~Part 2...




salam selasa semua...
hohoho..sambungan kisah aidilfitri lepas..
hadoiiii skrg jarang2 dah nak berupdate blog..
mud kelaut daaaa..tapi kucuba gagahkan jugak diri ini..
asyik pening2 n nak pitam jekk...
ok ok jom ikuti kisah aidilfitri kami part 2...


*

*

*

*

*



hidangan dipagi raya..antaranya nasi minyak terengganu berlaukkan gulai 
ayam bandar n ayam kampung,acar mentah, dan sambal belacan..
ada jugak nasi dagang berlaukkan ikan ayer@tongkol..
nasi impit berkuah kacang...


lemang, ketupat daun palas, tapai pulut n jugak rendang daging


lepas jekk sudah solat raya tetamu terus serbu rumah..memang macam nie ler raya
 kami tiap2 tahun..sebab tu ktorg masak macam nak kenduri jekk sebab dari pagi 
sampai petang memang penuh dengan tetamu..


punya lah ramai sampai tak cukup ruang nak makan..terpaksa ler diorg semua 
makan sambil2 lepak kat laman rumah..muahahahahaha





lepas subuh jekk ktorg dah siap sedia sediakan juadah..sebenarnya ktorg masak malam lagi..
yelah sebab banyak kan..nak masak pagi raya tu memang kompemmmmm tak siap..
lepas siap2kan diri ktorg siap hidangkan makanan semua atas meja..macam buffet gtu..
yang mana tak pegi solat raya memang kena buat preparation nie..sebab tetamu balik jekk solat terus serbu rumah ktorg..sampai kan tuan rumah tak sempat nak makan apa semua..
biasanya orang lain sempat lagi bersalam raya bersama keluarga sambil2 bergambar bagai kann..
tapi ktorg lain skit..sambil2 melayan tetamu tu lah ktorg ambik peluang bersalam salaman sesama sendiri..muahahaha pelik kan..kisah aq dengan incik hubby lak lg kelakar..ptg raya bila tetamu dah beransur2 kurang baru ler kami laki bini bersalam raya...haha nak buat camner kan..tetamu bertali arus..
zaman arwah ayah masih ada lagiiii ler ramai tetamu..ingat lagi masa mula2 kak ipar yang kak puchong tu  sambut raya bersama2 kami, terkejut dia sebab tengok tetamu ramai datang beraya..sampai berpeluh2 baju raya duk ketung ketang kat dapur sediakan hidangan untuk tetamu..muahahaha...
dan untuk pengetahuan korang semua raya pertama kami sekeluarga tak pegi beraya rumah orang..
sebab tetamu ramai kann..kenkononnya raya pertama tu open house ler..tunggu tetamu kat rumah jekk!!
raya ke dua n seterusnya baru ktorg beraya rumah sedara mara...hihihi



kami bertiga..insyaallah raya tahun depan ber-4 ler..hehe
ptg raya baru bleh bergambar bersama2..hehe


hero fazitaismail..ekekeke


wif my mom..


my lovely son..korang tengok mulut adam tu..meleleh air liur..
kisahnya sehari sebelum raya tu adam kena ulser dalam mulut..
penuh merah2..makan n susu pun tak nak..air liur asyik meleleh jekk!!



puas aq pujuk n paksa dia makan..tapi sikitttt jekk dia makan..
lepas raya tu memang susut skit lah badan dia..huhu



malam raya pertama lak ktorg sekeluarga buat BBQ..memang acara wajib family belah 
terengganu tiap2 tahun..bihun goreng sebanyak 8 bungkus..



ayam 10 ekor..semuanya habis licinnn!! muahahaha



seronok weyyy!! incik hubby pun suka balik terengganu sebab meriah..
biasa lah adik beradik aq 12 orang..dengan anak2 buahnya lagi..
memangggg riuh rendah lah..muhahaha



sambil2 menunggu ayam masak anak2 buah ler yang paling seronok..
duk bermain bunga api n mercun..riuh kat laman rumah tok mok..hahahaha



malam tu sambut besday anak buah sekali..anak2 buah semua duk berebut 
bendera dekat kek tu..sampai ada yang bergaduh2..muahahaha



tak sabar2 tunggu ayam masak..bihun goreng awal2 dah masak..
semua dah tersedia dalam pinggang memasing..just tunggu ayam jekk!! muahahaha



ayam masak jekk semua kena beratur tuk ambik ayam..tak bleh potong Q kayy!!
beratur tetap beratur..kelakar lak rasanya..muahahaha



masak jekk ayam terus 'mencekik' tak ingat dunia...muhahaha


ok itu jekk untuk hari nie k...
nati sambung lagik yekk..hihihi

























12 Sergah Fazita:

ieedaz @ mama_isha said...

wow..meriahnye raya..ramai sedara mara dan siap buat bbq tu..bestnyer...!

Kesuma Angsana said...

woi, best2 meriah sgt2 tu

pinky said...

bestnya raya mcm ni...meriah...

nita said...

ala ciannya si adam..
seronoknya raya cam tu.. ^_^

syiela said...

bestnya sangat meriah.. hehehhe siap beratur tu

LiYa HaNiF :: said...

meriahnya raya... tp tu le kesian kat adam ye ..

IntaNBerliaN said...

bestnya... meriah sungguh :-)

Aida78 said...

seronokan fiza....kak pun buat mcm ni selalu bukan senang nak nerkumpul adik beradik ni kan....

cik kumbang said...

ramainya...meriah betul :)
slmt hari raya
#dah nak ujung2 syawal da huhu~

Ann Ishak said...

ini barulah betul2 beraya sakan, meriah sungguh suasana ;p

sHeeMa DeaN said...

Perghhhh meriahnyaaa dari sebelum raya.. sampai laa ke mlm raya.. heaven gilaaa.. bestkan kumpul ghegamai mcm nie...

lieyalatif said...

beb lame tak update, ko mabuk2 ke nie...take care okey....

wah wah meriah raye ko..siap ade BBQ tuh...dah le aku suke bbq nie.....mmg terliur aku tgk tau....dah mcm kenduri hah aku tgk....dah le siap ade pangkin ...mmg syok laaa....

 

Copyright © 2013 Reserved to fazita ismail
Design by kina