12 December 2013

...bintik2 apa yeak...





salam uolsss..
senin lepas anak2 demam...
adam demam amar pun demam...
musim demam kan..tambah2 cuaca tak menentu sekarang nie..

amar lepas jekk baik demam naik bintik2 merah..
konpius aq campak ke apa ek..
anak2 aq tak biasa naik campak..
itu yang kompius tu..













kemain susah nk ambik pic dia..
siap melalak lalak bagai lagi..hihi
nampak tak bintik2 merah tu..
bila demam dah baik naik bintik2 merah..
memula bintik nie naik kat perut..
bila dah penuh satu tubuh baru timbul kat muka..
ada satu klinik tu cakap macam ruam panas..biji2 gatal mcm tu..
klinik yang lain cakap mebi alergik..
aishhh pening kepala..
dua2 klinik bagi ubat tahan gatal yang mcm sirup tu..
kecian amar rizqin..

adam dulu pun penah kena macam nie jugak..
tapi adam demam dia tinggi siap warded kat HKL...
doktor cakap adam demam virus...
masa adam hari tu bintik2 jelas nampak sebab kulit dia cerah skit...
hmmm sgat tension bila anak2 tak sihat...
harap2 adik amar cepat sembuh ye..kecian tengok dia..huhu






     

4 Sergah Fazita:

Noorharizah Azfar said...

salam dear,

kalau tengok ni namanya campak kecil. gatal sikit.

ada sesetngah org kata pula sebab dema, kita bg ubat then benda ni kuar.

kalau zah, selalunya akan amik daun semambu.

ni dalam gambar ada rupa daun dia.

http://cintaagungku.blogspot.com/2012/05/beza-antara-campak-besar-dan-campak.html

fazitaismail said...

Azfar..

tq zah..
tp kat mana nk cari daun semambu tu huhu

lia said...

biasanyer umah org india ada daun semambu ni...

ros_reeza said...

aduh.. banyak bintik merahnya ye.. mesti gatal ek..

 

Copyright © 2013 Reserved to fazita ismail
Design by kina