30 June 2014

...kisah iftar ramadhan pertama kami...




alhamdulillah hari nie masuk hari ke-2 ramadan..
harap-harap tahun nie aq tak diserang gastrik macam tahun-tahun lepas..
semalam pulak terlepas sahur..
sedar-sedar je dengar azan subuh..huhu
so hari ni berpuasa tanpa sahur ler..


jom layan cite first iftar kami..

*

*

*

*

*

*

*

***



berbuka kat putrajaya..
aq masak nasi dengan rendang ayam n telur dadar..
pusing-pusing kat pasar ramadan putrajaya beli lauk dalca
kuih muih n air tebu...
ramai jugak yang bentang tikar berbuka puasa kat sini..
meriah sangat tengok..




seronok tengok adam makan..
menyelerakan..mengalahkan orang puasa kekdahnya..haha



kepada semua aq ucapkan selamat berpuasa lah yeak..hihi 







26 June 2014

...projek aiskrim goreng...





hari nie bagi laluan kat n3 makan-makan..
uihhh edisi makan-makan yang sempoi jekkk hokeyy...
alkisah citer nie weekend lepas punya..
kebetulan dalam esbok ada 2 bekas aiskrim..
yang satu tu dah tinggal suku n yang satu lagi langsung tak terusik..
bila time soping memang cenggitu..tamak haloba wehhh haha...
so aq decide nk buat aiskrim goreng jelah..
gigih suruh papa pegi beli roti hikhik...


jom layannnnn gambar-gambar yang ado...


*

*

*

*

*

*

*

*

***




bahan-bahannya seketoil roti..
sebekas sekerim..
pinggan..sudu..gelas...




kecian kat sekerim nie langsung tak terusik disebabkan dek perasanya..
kalau kat rumah nie perasa coklat laju jekk habis..
tapi yang nie aq beli perasa yg campur-campur..
aq saje beli yang campur-campur saje nk tukar selera..
kekdahnya terbiar macam tu jelahhh...huhu



letak roti atas pinggan yang bersih..
then letak sekerim tadi kat tengah-tengah..



alaskan roti satu lagi kat bahagian atas..
kemudian korang tekan-tekan sikit biar padat..



kemudian korang tekap roti tu dengan gelas..



tadaaaaa..
hasilnya dapat ler 5 ketoi..



masukkan dalam esbok biar dia beku sikit..
terpulang lah kat korang nk letak berapa lama kat dalam esbok tu..hihi
aq biar dalam esbok tu lama gak ler sebab kami kuar pegi jalan-jalan kejap..
haha balik tu baru aq goreng...



gorengkan dia..pastikan api kecik jek..
kan tak pasal2 cair lak sekerim tu..



selepas digoreng...



tu diaaaaa...sedap hingga menjilat jari haha..
ok dah sampai sini jekk..
jumpa lagi next n3 hokeyyy...hihi















 

Copyright © 2013 Reserved to fazita ismail
Design by kina