26 June 2014

...projek aiskrim goreng...





hari nie bagi laluan kat n3 makan-makan..
uihhh edisi makan-makan yang sempoi jekkk hokeyy...
alkisah citer nie weekend lepas punya..
kebetulan dalam esbok ada 2 bekas aiskrim..
yang satu tu dah tinggal suku n yang satu lagi langsung tak terusik..
bila time soping memang cenggitu..tamak haloba wehhh haha...
so aq decide nk buat aiskrim goreng jelah..
gigih suruh papa pegi beli roti hikhik...


jom layannnnn gambar-gambar yang ado...


*

*

*

*

*

*

*

*

***




bahan-bahannya seketoil roti..
sebekas sekerim..
pinggan..sudu..gelas...




kecian kat sekerim nie langsung tak terusik disebabkan dek perasanya..
kalau kat rumah nie perasa coklat laju jekk habis..
tapi yang nie aq beli perasa yg campur-campur..
aq saje beli yang campur-campur saje nk tukar selera..
kekdahnya terbiar macam tu jelahhh...huhu



letak roti atas pinggan yang bersih..
then letak sekerim tadi kat tengah-tengah..



alaskan roti satu lagi kat bahagian atas..
kemudian korang tekan-tekan sikit biar padat..



kemudian korang tekap roti tu dengan gelas..



tadaaaaa..
hasilnya dapat ler 5 ketoi..



masukkan dalam esbok biar dia beku sikit..
terpulang lah kat korang nk letak berapa lama kat dalam esbok tu..hihi
aq biar dalam esbok tu lama gak ler sebab kami kuar pegi jalan-jalan kejap..
haha balik tu baru aq goreng...



gorengkan dia..pastikan api kecik jek..
kan tak pasal2 cair lak sekerim tu..



selepas digoreng...



tu diaaaaa...sedap hingga menjilat jari haha..
ok dah sampai sini jekk..
jumpa lagi next n3 hokeyyy...hihi















3 Sergah Fazita:

lieyalatif said...

puas hati buat sendiri kan ... lieya tgk nestle pun ade jual gak aiskrim goreng nieh....

safurara said...

ni kalau bulan puasa ni.mst teringat2 ni.hahaha

ros_reeza said...

setakat ni belum pernah buat lagi..

 

Copyright © 2013 Reserved to fazita ismail
Design by kina